pedagogiskt.blogg.se

Detta är mitt första år som lärare och behovet av ideér är stort. Detta är min idébank som är mina egna idéer men mestadels en andras, som jag samlar och sorterar till en bank.

Lösningar

Publicerad 2013-09-29 10:12:00 i Allmänt, Förskoleklass, Rutiner,

Hela tiden uppstår små problem utifrån barnens olika behov som kräver lösningar. T.ex. Har jag upptäck att en del av barnen känner sig otrygga när de kommer på morgonen. När de kommer ska alla vara ute och det finns en vuxen ute som kan vara ganska svår att lokalisera. När då alla äldre barnen springer omkring och leker så är det svårt för dessa nya att ge sig in i leken, utan de står på sin kan och är lite rädda. 
 
Detta är något som kräver sin lösning och jag ska testa att lösa detta genom att de har en morgonaktivitet. Vid skolans ingång finns ett spel som barnen kan ta med sig dit vi har samling. Om spelet inte står där betyder det att någon annan redan har tagit det med sig till samlingsplatsen. Jag tänkte testa spelet tre i rad
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela